Velkommen, i dag er det:

Minitroll 2008
01. september 08
Poweregget har vært på ny tur. Jeg har nå hatt sykkelen siden -96 og kun vært på en lengre tur med den på disse årene. Men i år har den fått to turer. Først ble det turen til Gudvangen, og nå langtur til Vang i Valdres. Så da må vel den bli fornøyd i år får vi håpe.
Normalt sett er det bussmannen jeg har brukt på slike turer, men det var vel på tide å få luftet poweregget også etter hvert.

Det ble sein avgang på fredagen, men med flott vær og fin temperatur ble det en fin tur. Vi kom oss av gårde fra Hjellestad kl. 17:00 og ”landet” på campingen i Vang kl. 21:00, da inkl. et lite strekk og bensin stopp i Gudavangen. Da vi kom på plassen viste telleren 292 km, og vi fikk akkurat opp teltet i tide før mørket ble aldeles svart.

Vi fikk en liten orienteringsrunde på området, før det ble kvelds og rett i soveposen.
Det er avtalt tur til Leineåni i morgen tidlig, som er et høydedrag over Vangsmjøsi gjennom en flott dal mot Nord.

Det ble en kald natt, til tross for relativt ny innkjøpt sovepose som skulle ”virke” helt ned til -7 grader, noe den umulig kan gjøre!
Vel, vel, det ble søvn, og en flott frokost tidlig på morgenen dagen derpå. Vi pakket syklene og dro av gårde i tolvtiden mot Leineåni. Her var det klargjort bomstasjon med ”selvbetjenings prinsippet” med både kvitteringsblokk og myntpåkast. Det kostet kr. 20.- for å passere bommen, og det er det verdt. Vell oppe ved neste bom møtte vi på et annet lag som også hadde tatt samme turen, så her ble det pause og prat. Vi valgte å snu på dette punktet og vendte tilbake til basen, med en tur innom butikken. Vi fikk også med oss en hel runde rundt Vangsmjøsi, så vi var tilbake i leiren ved tretiden.
Da var det å få i gang grillen, for nå var vi både sultne og trengte en pause etter en relativt lang kjøretur. Biff med tilbehør stod på menyen, og det gledet vi oss til.
Det ble en flott biffmiddag, og en hyggelig tid rundt bordet.

Mange flotte MC samtaler ble det utover kvelden, og en god natts søvn etter en lang dag.

Så var det å sette nesen hjemover igjen. Vi kom oss av gårde rundt elvetiden, og hadde flere flotte stopp langs veien hjem. Vi valgte å kjøre over fjellet i stedet for å kjøre igjennom Laerdalstunnelen. En flott tur som virkelig kan anbefales.
Videre ble det middagsstopp i Aurland, og et lite stopp på Voss før vi var hjemme rundt nitiden på kvelden.
Det ble en flott tur, og et flott treff, som jeg håper vi også til neste år kan få være med på.

Distanse: 660 km
Gjennomsnitshasighet: 63,8 km/t

- Se bilder fra turen på denne linken.

Design provided by moos.no - ingen over ingen under